glitter-graphics.com



Semoga kita dapat berkongsi Ilham yang ALLAH kurniakan bersama.

Pages

Tuesday, December 11, 2012

Mengapakah sukarnya istiqamah..Ya ALLAH

Hati ini merintih..
bertanya...
mengapakah sukarnya istiqamah...Ya ALLAH..
bila hati lembut, ingat ALLAH tapi bila saat beberapa ketika terasa jauh pada ALLAH..
Ya ALLAH..
sukarnya untuk istiqamah..
Saat tersedar daripada kekhilafan, baru kusedar aku sudah tidak istiqamah berjihad membenteng nafsu..
Ampunkan dosa aku Ya ALLAH..
tunjukkan aku cara istiqamah Ya ALLAH..
agar aku sentiasa dekat padaMU..
wahai nafsu, kenapa engkau kejam
sudah kuasuh jangan mengajak aku ke arah masiat
aku takut seksaan kubur...aku takut bahang neraka jahanam
mengapa kau yang menjadi raja dalam diriku??
Wahai iman...di mana kekentalan mu?
Kenapa mudah sangat goyah pada nafsu...Bukankah sudah kuajar syaitan itu durjana..penyesat yang zalim..
Baginya maksiat itu manis....sedangkan dia sembunyi engkau kedasyatan ular dan kala jengking yang menanti di dalam kubur..dia sembunyi pukulan malaikat di dalam kubur...dia kaburkan engkau perjumpaan di Masyar..dia lalaikan engkau dari nikmat syurga..
Ya ALLAH...ajarkan aku untuk istiqamah padaMu..
aku rindu untuk bertemu dengan Mu 
dalam kegembiraan...


No comments:

Post a Comment